Δριμύ κατηγορώ απηύθυνε χθες από το Βήμα της Βουλής, η Βουλευτής Τρικάλων και Γραμματέας Προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Παπακώστα, με αφορμή την αναπαραγωγή της δήλωσης του Γενικού Γραμματέα του ΚΚΕ περί sugar daddies, από τον Κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του κόμματος, Νίκο Καραθανασόπουλο .
«Σας επιστρέφω παλαιότερη φράση του Γενικού σας Γραμματέα «αυτοί είστε!». Άθλιοι, υποκριτές, κατώτεροι των περιστάσεων για ακόμη μία φορά, διακατεχόμενοι από νοοτροπίες, οι οποίες είναι άκρως συντηρητικές, φοβικές και αντιμεταρρυθμιστικές», δήλωσε χαρακτηριστικά, στην χθεσινή ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, για την αναβάθμιση των Δημόσιων Πανεπιστημίων.
Η Βουλευτής κατηγόρησε το ΚΚΕ, αλλά και το σύνολο των κομμάτων της αριστεράς για παντελή έλλειψη προοδευτικού πνεύματος, αλλά και για υποκριτική συμπεριφορά και πλήρη αδράνεια απέναντι σε κάθε μορφή επίθεσης απέναντι στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο, κάνοντας μάλιστα ειδική αναφορά και στο θέμα των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, για τα οποία η ίδια είχε δεχθεί επίθεση από την αντιπολίτευση λίγα χρόνια πριν, όταν επί Υπουργίας Νίκης Κεραμέως διεκδίκησε και κατάφερε την δημιουργία 2 σχολείων στον νομό Τρικάλων.
Η κ. Παπακώστα τόνισε πως η κυβέρνηση επιδιώκει να μετατρέψει την εκπαίδευση σε έναν κοινωνικό ανελκυστήρα που θα οδηγήσει τη νεολαία σε μία επιτυχημένη πορεία, προσφέροντας ισότιμα με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη εργαλεία προόδου και ανάπτυξης. «Θέλουμε για την επόμενη γενιά να δώσουμε τις καλύτερες δυνατές ευκαιρίες, έτσι ώστε να μπορούν να συναγωνιστούν και να ανταγωνιστούν σε ένα διεθνές επίπεδο με ίσες ευκαιρίες, με ίσες δεξιότητες, με τα ίδια προσόντα», είπε κλείνοντας.
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://youtu.be/tm3kMWtErH0?si=FJCXu66lkSkR_no9
Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ομιλία της στην Ολομέλεια:
Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η επιβολή διδάκτρων αναγκάζει φοιτήτριες να αναζητούν sugar daddies για να καλύψουν τις σπουδές του με γνωστά ανταλλάγματα φυσικά, το ξέρετε. Πρόκειται για την πιο κατάπτυστη, την πιο απαράδεκτη, σεξιστική και άκρως υποτιμητική, όσον αφορά το γυναικείο φύλο, δήλωση.
Αντί, κύριε Καραθανασόπουλε, να έρθετε εδώ και να ζητήσετε ταπεινά συγνώμη για τη δήλωση του Γενικού σας Γραμματέα, είχατε το θράσος να επαναλάβετε από του Βήματος αυτή τη φράση. Ξέρετε κάτι; Σας επιστρέφω παλαιότερη φράση του Γενικού σας Γραμματέα «αυτοί είστε!». Άθλιοι, υποκριτές, κατώτεροι των περιστάσεων για ακόμη μία φορά, διακατεχόμενοι από νοοτροπίες, οι οποίες είναι άκρως συντηρητικές, φοβικές και αντιμεταρρυθμιστικές. Κάθε φορά ερχόσαστε εδώ σε όποιο μεταρρυθμιστικό νομοσχέδιο και αν φέρει η παρούσα Κυβέρνηση, αλλά και η προηγούμενη, κουνώντας τη σημαία της προοδευτικότητας. Ποτέ δεν ήσασταν προοδευτικοί. Πάντοτε η Αριστερά ήταν ό,τι πιο συντηρητικό υπήρξε σε αυτή τη χώρα. Ήταν ό,τι πιο οπισθοδρομικό. Μιλάτε εσείς για τα δημόσια πανεπιστήμια; Και αναφέρομαι γενικότερα στην Αριστερά.
Άκουσα με πολύ προσοχή προηγουμένως τον κ. Τσακαλώτο. Θα μας μιλήσει ο κ. Τσακαλώτος για το δημόσιο πανεπιστήμιο; Σε μία πολύ γρήγορη ανίχνευση στο google του βιογραφικού του είδα ότι πήγε σχολείο στο Saint Paul, πανεπιστήμιο στο Σάσσεξ, κολλέγιο στο Quenns και στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Για να κάνουμε, λοιπόν, μία ανίχνευση πόσοι από εμάς εδώ μέσα σπουδάσαμε σε ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια και πόσοι από εμάς σήμερα στέλνουμε τα παιδιά μας σε δημόσια ελληνικά πανεπιστήμια και ερχόσαστε σήμερα εσείς να μας πείτε ότι δήθεν πονάτε το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο περισσότερο από εμάς; Την επιχειρηματολογία σας να ακούσω, παρακαλώ. Ποιοι, πότε, πού; Κάθε φορά που το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο βαλλόταν από πανεπιστημιακούς και μη, δημιουργώντας άντρο ανομιών; Πότε; Ούτε μία φορά δεν καταδικάσατε συμπεριφορές που έβαλαν εναντίον των φοιτητών και των εκπαιδευτικών. Πότε η Αριστερά βγήκε και καταδίκασε συμπεριφορές, όταν γινόταν τσιμεντοποίηση, τουβλοποίηση; Τοίχους χτίζατε για να κλείσετε τους πανεπιστημιακούς, όταν δεν σας άρεσαν οι απόψεις τους. Πότε εσείς υπερασπιστήκατε το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο; Πότε υπερασπιστήκατε το δημόσιο πανεπιστήμιο, όταν αυτό κάθε φορά βαλλόταν από αντικοινωνικές κι αντιθεσμικές συμπεριφορές που έβαλαν ευθέως κατά της ασφάλειας του ιδίου;
Δεν διέκοψα κανέναν. Άκουσα όλους με πάρα πολύ προσοχή. Διέκοψα μόνο, όταν άκουσα άθλια δήλωση μέσα σε αυτό το Ελληνικό Κοινοβούλιο και είναι ντροπή να ακούγονται τέτοια πράγματα και να μην καταδικάζονται. Ποιος υποστηρίζει το ελληνικό δημόσιο σχολείο; Και αναφέρομαι ξανά στην Αριστερά.
Πριν από μερικά χρόνια στο νομό μου, στην περιφέρειά μου, υπήρξε η απόφαση της Υπουργού τότε της κ. Κεραμέως να δημιουργήσει πρότυπα και πειραματικά σχολεία, δηλαδή σχολεία, τα οποία αναβαθμίζουν το ελληνικό δημόσιο σχολείο. Γιατί; Διότι προσφέρει εκπαίδευση, η οποία αγγίζει την παρεχόμενη από ιδιωτικά σχολεία με μία μικρή διαφορά, μεγάλη κατά τη δική μας άποψη, ότι εκεί δεν υπήρχε η υποχρέωση καταβολής κανενός διδάκτρου. Ποια ήταν η άποψη, λοιπόν, τότε της Αριστεράς, που κόπτεται τόσο για τις ανισότητες ανάμεσα στην ιδιωτική και τη δημόσια εκπαίδευση;
Έχω δεχθεί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, την πιο σφοδρή επίθεση που έχει δεχθεί ποτέ Βουλευτής από τους Αριστερούς του Νομού Τρικάλων, γιατί; Διότι θεώρησαν ότι η ίδρυση πειραματικών και πρότυπων σχολείων στο Νομό Τρικάλων δρα, μάλλον, εναντίον των φτωχών και μικρομεσαίων παιδιών, που δεν μπορούν να πάνε δήθεν σε ένα ιδιωτικό ή δημόσιο σχολείο. Αλήθεια τώρα; Αυτό το οποίο επιζητάτε είναι η ισοπέδωση του να είμαστε όλοι ίδιοι, του να μην εκφεύγει κανένας, του να μη δίνουμε τη δυνατότητα των επιλογών; Το είπε, προηγουμένως, ο συνάδελφος ο κ. Σιμόπουλος, ότι αυτό το οποίο επιδιώκουμε εμείς είναι η δυνατότητα του να υπάρχουν επιλογές για όλους.
Οι πλούσιοι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ανέκαθεν μπορούσαν να πάνε και να σπουδάσουν στο εξωτερικό. Το πρόβλημα δεν ήταν γι’ αυτούς. Πήγαιναν, πάνε και θα πηγαίνουν. Το πρόβλημα είναι για τα δικά μας παιδιά, για τα παιδιά των οικογενειών που επιθυμούν η εκπαίδευση να αποτελεί εκείνο τον κοινωνικό ανελκυστήρα που θα τους οδηγήσει σε μία επιτυχημένη πορεία και υπάρχουν άνθρωποι μέσα σε αυτό το Κοινοβούλιο, μεταξύ των οποίων και εγώ, που θα μπορούσαν ενδεχομένως να σπουδάσουν στο εξωτερικό. Οι γονείς μου ήταν απόδημοι, μπορούσαν να σπουδάσουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό, αλλά προτίμησαν να τα στείλουν στην Ελλάδα για να σπουδάσουν, για να μετέλθουν της ελληνικής δημόσιας παιδείας και δεν επιτρέπω σε κανέναν προσωπικά να θεωρεί ως δικό του κεκτημένο προνόμιο ότι μόνο εκείνος ή εκείνη η παράταξη ενδιαφέρεται, αγαπά και στηρίζει το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.
Το παρόν νομοσχέδιο σε ένα σύνολο διακοσίων εβδομήντα άρθρων, στα τρία τέταρτα μιλάει για τη στήριξη του ελληνικού δημοσίου πανεπιστημίου, πρώτου και καλύτερου του Δημοκριτείου, στο οποίο έχει την τιμή να φοιτά και η δική μου κόρη, όπως και πολλών άλλων υποθέτω. Ερχόμαστε εμείς εδώ, λοιπόν, και λέμε ότι στηρίζουμε το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, το οποίο θα αποτελεί στο επόμενο χρονικό διάστημα ένα από τρία μεγαλύτερα πανεπιστήμια της χώρας, ερχόμαστε και ρυθμίζουμε το Ανοιχτό Ελεύθερο Πανεπιστήμιο και γενικώς, ενισχύουμε την τριτοβάθμια εκπαίδευση, γιατί πραγματικά θέλουμε να μπορεί να προσφέρει τις δυνατότητες σε όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες σε μία σύγχρονη δημόσια εκπαίδευση, η οποία πραγματικά θα ανταποκρίνεται στα ευρωπαϊκά και στα σύγχρονα πρότυπα.
Ξέρετε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν υπάρχει μεγαλύτερο προσόν για μία πολιτική ηγεσία από το να μπορεί να αφουγκράζεται τη ζώσα πραγματικότητα και να προσαρμόζεται σε αυτήν. Ο Μαρσέλ Προυστ σε έναν από τους πιο διάσημους στοχασμούς του έλεγε πως το αληθινό ταξίδι ανακάλυψης δεν είναι να αναζητήσεις καινούργια τοπία, αλλά να έχεις καινούργια μάτια και εμείς αυτά τα μάτια να είστε σίγουροι ότι τα διαθέτουμε, διότι θέλουμε να δημιουργήσουμε για την επόμενη γενιά τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις. Θέλουμε για την επόμενη γενιά να δώσουμε τις καλύτερες δυνατές ευκαιρίες, έτσι ώστε να μπορούν να συναγωνιστούν και να ανταγωνιστούν σε ένα διεθνές επίπεδο με ίσες ευκαιρίες, με ίσες δεξιότητες, με τα ίδια προσόντα.
Σας ευχαριστώ πολύ.