Μέσω της χθεσινής τοποθέτησής της στην Ολομέλεια της Βουλής, η Κατερίνα Παπακώστα Βουλευτής Νομού Τρικάλων, έκλεισε τον κύκλο των ομιλητών πάνω στο Νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις». Παρότι είχαν περάσει μεσάνυχτα, η Βουλευτής αναφέρθηκε σε όλες τις διατάξεις που προκάλεσαν την αντίδραση της αντιπολίτευσης και επιχειρηματολόγησε υπέρ των νέων διατάξεων.
Μερικά σχόλια και δηλώσεις της Βουλευτή αναφορικά με τις σημαντικότερες διατάξεις:
«Μπαίνοντας σε μία νέα εποχή με έντονες επιταγές προς την παιδεία και την διαμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος, το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας δεν θα μπορούσε να έχει άλλο «moto» από την εξωστρέφεια. Την εξωστρέφεια των μαθητών, των σχολείων και των ΑΕΙ. Όλες οι εισαγόμενες διατάξεις στοχεύουν στην αυτοβελτίωση των μαθητών, την καλλιέργεια του ήθους και των βασικών αρχών όπως της αλληλεγγύης και του σεβασμού της διαφορετικότητας, αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος και της οδικής συμπεριφοράς. Ακόμη, με γνώμονα οι μαθητές να εξοικειωθούν με την τεχνολογία και τα οφέλη αυτής, οφείλουμε να ενημερώνουμε και να προλαμβάνουμε από τους κινδύνους που ελλοχεύουν. Έτσι με έναν ήπιο τρόπο και με κλιμάκωση στις εκπαιδευτικές βαθμίδες, εισάγεται η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, που ακόμη και στις μέρες αποτελεί θέμα «ταμπού» σε πολλές ελληνικές οικογένειες.
Επιπρόσθετα, επειδή έχει γίνει εκτενής αναφορά με αρκετά επικριτικά σχόλια, σχετικά με την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία αλλά και με την αξιολόγηση των μαθητών, τοποθετούμαι και ανταπαντώ πως η προσθήκη εφοδίων χρήσιμων για το μέλλον που δεν θα επιβαρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό, ενθαρρύνουν τους μαθητές να προοδεύσουν. Η πρόοδος πρέπει να είναι στόχος όλων των μαθητών και οφείλουμε να συνεισφέρουμε σε αυτή. Η αξιολόγηση των συμπεριφορών και η επιβράβευση ή η αποθάρρυνσή τους, πλαισιώνει ένα σχολείο με κανόνες και όρια προς αποφυγή κάθε μορφής bullying, ρατσισμού και διάκρισης.
Ακόμη,ρυθμίσεις που αφορούν τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία, προσπάθησαν να αντικρουστούν ως σχολεία δύο ταχυτήτων και ως καρκινώματα στα σπλάχνα της δημόσιας εκπαίδευσης. Μία λιτή και περιεκτική απάντηση λοιπόν, η αριστεία, η πρόοδος και η προκοπή είναι για όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως οικογενειακής ή οικονομικής κατάστασης και προέλευσης. Αυξάνονται τα σχολεία αυτά και η εισαγωγή των μαθητών θα γίνεται με εξετάσεις, στα πρότυπα, και με κλήρωση στα πειραματικά.
Τέλος, τα Ανώτατα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα απαγκιστρώνονται και ανεξαρτητοποιούνται περισσότερο. Το βασικότερο όλων είναι η εξωστρέφεια των ΑΕΙ που με την εκδήλωση ενδιαφέροντος σπουδαίων ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, τα παιδιά μας, οι αυριανοί φοιτητές θα διευρύνουν περισσότερο τους ορίζοντές τους.
Στόχος της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας δεν είναι ο εξισωτισμός και η στηλιτευμένη γνώση,αλλά η ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων των μαθητών, η γενική παιδεία με έμφαση στα κλασσικά γράμματα και η εμφύτευση ηθικών αρχών και αξιών. Για τους αυριανούς πολίτες και συνεχιστές μας.»