«Με κύριο γνώμονα τη διαμόρφωση ενός σωφρονιστικού συστήματος, που στόχο θα έχει την ομαλή κοινωνική και επαγγελματική ένταξη, των κρατουμένων, οφείλουμε να παρέχουμε τα απαραίτητα εφόδια της εκπαίδευσης, αλλά και της τεχνικής κατάρτισης, προκειμένου να επιτευχθεί άμεσα ο στόχος αυτός.» Δήλωσε η κα. Παπακώστα στην επίσκεψη που πραγματοποίησε χθες, στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στις Φυλακές Τρικάλων, υποδεχόμενη από την Μαρία Μουτσάκη Διευθύντρια του 2ου ΣΔΕ, αλλά και τον Θωμά Χαχάμη Διευθυντή των ΦυλακώνΤρικάλων.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε, στο πλαίσιο του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος που έχει επιδείξει η κα. Παπακώστα, από την αρχή της βουλευτικής της θητείας, για τις ανάγκες που παρουσιάζουν οι Φυλακές του Νομού, αλλά και εν γένει το σωφρονιστικό σύστημα της χώρας μας. Συγκεκριμένα, όμως το ΣΔΕ αποτελεί την μετάβαση από τον σωφρονισμό στην κοινωνική πραγματικότητα, γιατί η εκπαίδευση θα λειτουργήσει, ως μέσον κοινωνικής ενσωμάτωσης, ακόμη και επαγγελματικής.
«Όπως ενημερώθηκα από την διευθύντρια του σχολείου κα. Μουτσάκη, το ΣΔΕ των Φυλακών, διατελεί ένα λειτουργηματικό έργο, το οποίο φυσικά, χρήζει ορισμένων παροχών, είτε αυτές αφορούν την αύξηση του αριθμού σωφρονιστικών υπαλλήλων, είτε τους ωρομίσθιους καθηγητές για την στελέχωση του σχολείου, είτε ακόμη και τις παρεχόμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Αναφορικά με την έλλειψη σωφρονιστικών υπαλλήλων, την οποία για ακόμη μια φορά υπογραμμίζω, για τις Φυλακές του Νομού μας, στην προκειμένη περίπτωση αποτελούν αναγκαία προϋπόθεση για την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων και την λειτουργία του σχολείου. Ακόμη, το εκπαιδευτικό προσωπικό παρουσιάζει ανάγκη στελέχωσης, για τους ήδη 56 μαθητές που φοιτούν, από ωρομίσθιους καθηγητές, με έγκαιρη προσέλευση στο ΣΔΕ των Φυλακών για την έναρξη της εκάστοτε εκπαιδευτικής χρονιάς.»
Τέλος, η βουλευτής κατέληξε με δήλωσή της πως: «Με στόχο την αμεσότερη και ομαλότερη διαδικασία ένταξης στον κοινωνικό ιστό, αυτό που θα φροντίσω, μεταξύ άλλων, να εισηγηθώ στην Μόνιμη Επιτροπή Σωφρονιστικού Συστήματος της Βουλής, είναι η ίδρυση Δομής Δημοτικής Εκπαίδευσης και Ελληνομάθειας καθώς και Δομής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που θα παρέχει κατάρτιση πάνω σε τεχνικές ειδικότητες.
Μεριμνούμε, ώστε ο σωφρονισμός να εκπληρώσει τον βασικό και ουσιώδη στόχο της ενσωμάτωσης και να αποφευχθεί με κάθε δυνατό τρόπο η κοινωνική απομόνωση.»